Kluriklur

Det slog mig idag att jag kommer kunna ta ut en examen både som gymnasielärare samt en examen inom medie- och kommunikation. Hur ballt är inte det? Det kanske är ganska bra att jag får ut något mer utav de fyra-fem åren jag kommer tillbringa på Uni förutom en endaste ynklig liten examen (som i sig är en big deal).

Lärarexamen ger mig jobb som:
Engelska- och medielärare på gymnasial nivå, go figure.

Medie- och Kommunikationsvetenskapsexamen ger mig jobb som:
Journalist, skribent, redigerare, producent, omvärldsbevakare, film-, tvkritiker, informatör, marknadskommunikatör, medieanalytiker, mediekonsult, webbansvarig och bla bla bla, allt med ordet media eller kommunikation i sig.

Gött att slippa vara låst iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback