Valvaka!

Inatt smäller det! Vem blir världens mäktigaste man (let's face it, det är så) i fyra år framöver? Jag är egentligen inte politisk intresserad över huvud taget när det kommer till tråkiga gamla Sverige vars största bekymmer är huruvida man ska ha trängselskatt i Stockholm eller inte. Det är bra att det inte är något värre, men hallå havregrynsgröt-Sverige?Snark. Däremot när det rör USA som är 2000-talets Sovjet, då blir det lite mer intressant på en gång. Speciellt i år, antingen kan man köra vidare på den gamla stofil-stereotypen som jag sätter mina pengar på att han kommer trilla av pinn inom fyra år, så det är ju egentligen ganska onödigt att ens besvära honom tycker jag. ELLER, så kan man skaffa sig en negerpresident, kommer ni ihåg det gamla kortspelet neger och president? Det får en helt ny innebörd nu. Det vore ju hur som helst USA's första "african-american" president och det är ju på tiden tycker jag. Dessutom är han inte supergammal, verkar ganska schysst och klär sig ganska vettigt.

Tyvärr utspelar ju detta sig som sagt i USA, som jag efter att ha sett Ziegzeit, Fahrenheit 9/11 och Sicko, har väldigt lite förtroende för, nowadays. Därför tror jag det kommer bli väldigt spännande att se att alla röstar på Barack Obama, men helt magiskt får vi den där jävla tråkiga bleka McCain istället. Nu säger jag vi, för det här rör för fan hela världen. Yargh. Jag har hur som helst tänkt göra mig lite blåbärspannkakor och poppa mig en hink med popcorn att njuta av medans jag följer Filip och Fredriks valvaka på femman, så kanske man slipper råka somna, eftersom de är ganska sköna de där två. Nej men somsagt, jag vill inte få my hopes up om att Obama skulle ta hem det här, eftersom George Bush en gång lyckats vinna valet tror jag att jag lägger mina pengar på McCain, även om jag inte vill. Han har kalkonnacke liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback