Sista dagen på praktiken.

Det var faktiskt lite sorgligt att säga farväl för dagen sista gången och det var nästan så man var lite fuktig i ögonen när man fick de där varma kramarna och höra "det har vart så udnerbart roligt att få ha dig här Malin!" sånt värmer. :)

Trots det är det så skönt att få jullov imorron. Jag älskar julen. Jag låg nyss och pratade i telefon med Dennis ohc pladdrade som ett barn om alla saker jag ville ha, vad som ska göras i helgen innan julafton inträffar, byga pepparkakshus, koka knäck, trilla köttbullar, hugga gran, julpynta, pynta granen och kolla på The nightmare before christmas kvällen innan julafton avnjutandes lite glögg och nötter. Åh.

För att få igång min julkänsla även här i min lilla lägenhet så sitter jag och slår in mina julklappar jag ska ge bort. Det kändes som om jag hade så många julklappar, men nu när de kommit ur alla påsar och står uppradade ser det ganska ynkligt ut. har dock några julklappar från bror och mig gemensamt till ma och pa som han har hemma hos sig. Men ändå, ska ut en sväng efter julavslutningen imorron och köpa det allra sista.

Sen på kvällen ska jag åka med mamma hem, läs: ta med tre påsar tvätt, en gigantisk väska för man måste ju vara snygg kring jul, och senare åka och storhandla all julmat. Det är nog nästan min favoritdel av julstöket förutom att göra mina berömda köttbullar. ^^ Man får köpa de där sakerna man aldrig annars köper, tonvis med clementiner, pepparkaksdeg, massvis med sirap till gröten och knäckkoket, chokladaskar till de bekanta vi har som man inte riktigt vet vad man ska köpa för något som är personligt. Så det får bli choklad, till grannar och liknande.

Ska se om det finns någon pärlplatta på Panduro imorron, tänkte göra en pärltomte, om det finns tid, fast jag behöver ändå en ny pärlplatta ändå, de andra jag har har smält. :D

Nej, åter till paketinslagningen, ska köra en liten snabbstädning, och sen, sen ska jag sova för att sedan gå upp på en mysig julavslutning med fika och mys!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback