Sen lunch, snorig och Fishermans Friend.

När jag var liten trodde jag det hette Fis-Hermans Friend, appropå ingenting.

Idag är jag back in the game, på praktiken det vill säga. Strax innan lunchen var vi iväg till ÖBKHL, även känt som Örebro Konsthall, där luften inte var den bästa och jag höll på att svimma, hade den där obehagliga brännande/stickiga känslan i huden på ryggen och nacken, vilket är ett förstiadie till att jag antingen svimmar eller spy. För att slippa dela med mig utav min frukost mitt på golvet i ett gigantiskt vitt rum, så gick jag ut för att få lite frisk luft. Sedan begav vi oss till Arkitektkopia, där var det samma visa. På väg därifrån kollade jag på klockan så insåg jag vad det var, klockan var halv ett. HUNGRIG!

Nu har jag fått i mig lite grekisk pastasallad och en fis-herman och det känns redan bättre. Trots allt känns det inte som om det så extremt mycket att göra här om dagarna nu för tiden. Mest att kolla lite på Ove's snygga fotografier och han visar mig lite hemligheter i Photoshop. Har dock gjort Ergonomi-uppgiften vi fick att göra under APU'n, hoppas alla Älvor har gjort den nu? *spänna blicken i*.

Snart ska vi upp i ett hus lite närmre torget och fotografera Rådhusets julkalender (orebro.se/julkalendern), varför vet jag inte, souvenir eller något annat häftigt.

Jag har tänkt att jag ska börja blogga lite om saker jag tänker på, varje dag, för tänker, det gör jag. Igår när jag skulle ivväg och köpa mig ett gäng apelsiner på ICA, mötte jag något som kan vara det fulaste som finns. En snygg tjej, skitfin var hon, med mjukisbyxor... och spetsiga klackskor. Jag rös verkligen.  Är det bara jag som fattar hur fult det är? Och även i kombination med mjukisbyxor, som är typ ett förbjudet plagg att ha på sig bland folk om man inte är sjuk, ska träna eller har en så kallad "lodisdag". Det är förskräckligt. Jag erkänner att jag är ingen modeguru som vet hur allt ska sitta, vet väl vad som skiljer en polotröja från en t-shirt ungefär i stora drag, men... spetsiga klackskor. Vill inte ha! Så tänk nu tjejer på att de där spetsiga klackskorna, dem slänger vi i återvinningen! *fniss*

Och wtf, återvinning, sen när slutade det heta sopor? Återvinning är bara humbug, och växthuseffekten likaså.

Över och ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback