VFU

Jag har just nu praktik i Karlskoga på Bråtenskolan, och jag måste få berätta hur roligt det är.  Jag hänger med en femma, där jag i stort sett gör precis samma saker som de andra lärarna.

Idag blev jag kallad Fröken, och fick skrika åt dem flera gånger att vara tysta och titta framåt. Jag vet inte om det har att göra med att skolan är så pass liten och ligger i en liten stad, men fjortiskulturen har inte spridits sig så långt ner i åldrarna här, och det tackar vi gudarna för. De har fortfarande respekt för mig fastän de flesta är bara ett halvt huvud kortare än mig, och lyssnar på vad jag har att säga. Jag har inte stött på någon större uppkäftighet och det är nog det som gör det här så himla skönt.

Jag har hittills fått ta hand om nästan hela klassen lektioner utan större katastrofer. Jag har lyssnat på dem när de pratar engelska med varandra och skriva omdömen. Jag har fått leka mattelärare och brushat up on my mellanstadiematte. Den hade jag allt nästan tappat, förfärligt jag vet.

Mindre kul är det jäkla pendlandet. Jag åker en buss som går 0645 på morgonen, därefter byter jag buss i Karlskoga, efter att ha fått stå och frysa och vänta i tjugo minuter. Efter skolan tar jag samma buss, byter efter 20 minuters väntan till bussen tillbaka till Örebro. Hittills denna vecka har jag lagt ut 400 på bussresor, och spenderat 8 timmar på en buss. Jag förstår inte hur folk orkar pendla med buss i flera flera år. Det där körkortet börjar vara lite eftertraktat nu.





imorgon! Då ni! Då ska Fröken ut och slå klackarna i taket! Fy bubblan säger jag bara. Sicket liv det ska bli :D Freeeeitaaag Ich lengtzen sie.  (Hobbytyska ftw.)

Kommentarer
Postat av: Louise

woho. du får gärna vara fröken hemma i min säng ;D öhöhöhöhöhöhöhöhöh. dörti and i like it.



Men vad najs att du trivs hun! Det är underbart! ^^

Postat av: Johannah

Hahah, jag gick på bråtenskolan i låg- och mellanstadiet! :D

2009-10-12 @ 19:42:58
URL: http://hathor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback