Fel tid och plats

Jag vill bara få something of off my chest, som man säger:

Alla små problem är så himla töntiga i jämförelse med det värsta som kan hända. Jag trodde folk skulle tänka om över sina liv nu när det värsta HAR hänt i närheten.

Jag tänkte på detta när jag höll på att glömma min plattång på vägen hit hem, att tidigare hade det varit en total katastrof. Nu tänkte jag "jaha, ja dethade ju vart synd".

Samma sak gäller det med självömkan. Det är den fulaste egenskapen jag vet nu för tiden. Att tycka synd om sig själv så till den milda grad att andra råkar illa ut eller mår dåligt på grund utav det. Då har det gått för långt. Så får det inte vara. Är det någon anledning till att tycka synd om sig själv, så tycker jag man ska dela det med andra. Man kan inte hjälpa sig själv, man behöver någon annans hjälp för det.

Jag vill bara skriva av mig lite nu och dela med mig av mina tankar, tar någon åt sig så får de göra det, för då betyder det att det finns rum för förbättring.

Jag vill inte att alla ska börja bli extremt sympatiska till allt och alla, men man kan åtminstone visa lite empati. Empati är däremot en av mina topp fem egenskaper. :) Det borde alla få i julklapp av tomten.

Jag gillar er jäkligt mycket <3 och det vet ni.

Kommentarer
Postat av: Louise

imorgon kommer du väl hit? <3<3 jag älskar dig maluttagumman! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback