Vänta vänta vänta..

Att vänta på om jag kommer in på universitetet börjar allt gnola lite i min mage. Har kollat runt för att hitta några siffror som kan försäkra mig så jag slipepr fundera. Enligt VHS har 32 st sökt i första hand, varav säkert inte alla är behöriga, och det finns 35 platser. Där står det även att förra årets lägsta intagningspoäng var 9.98. På studera.nu däremot står det att meritvärdet är 16.49, say what? Jag som "bara" har 15.99. Kommer jag inte in? Borde jag sökt något i andra hand? Jävla schmuck. Vad ska jag göra om ajg inte kommer in? Jag som har en arbetslöshets-curse över mig.

Tänk om jag inte kommer in... vad händer då med mitt nya liv? Möta brorsan i skolan och gå och ta en fika. Lära känna nya spännande människor och inte minst; utvecklas som person. Jag vill. Jag ska allt komma in. Det ska jag se till.

Pet Shop Boys - Love etc.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback