Extreme home makeover, U-S-A, U-S-A!

Fan vad jag har lessnat på den här jävla programserien. Visst är det typ det bästa som kunde hända den familjen de väljer ut, på vissa plan, på andra är det förmodligen inte så kul.

Det första jag tänker på då är såklart att de frågar fyraåringar vad de älskar mest i hela världen, och barnet råkar hålla i en brandbil, Då ska de ju såklart ha ett brandbilsrum, för den här unge mannen ska bli brandman! Vet de inte att ungar ändrar sig varannan dag? Sen visst om de bygger ett fint rum med älvor på väggarna och så, det är säkert roligt för den lilla flickan, men vad fan kommer hon tycka den där natten hon släpar hem någon från krogen och ska utföra mysiga handlingar i en säng som är som en stor fluffig blomma? Nejtack, den killen vänder nog i dörren.

Sen visar de ju precis alla dessa dyra datorer och tvapparater som de sätter in i huset, hallå? Inbrottstjyvar! Om jag skulle vara tjyv skulle jag kolla på alla avsnitt och sen köra en burglary-spree över hela USA.

Och en annan grej är, de har förmodligen inte alls tillräckligt mycket pengar för att kunna behålla huset en längre tid, såg förut en artikel om att en familj tvingats sälja sitt extreme makeover-hus, och jag har en känsla av att det inte är den sista familjen.

De har även en spinoff på den här idén, att de åker ner till städer nere i New Orleans osv. för att fixa upp efter orkanen Katrina. Okej, fair enough. Den här gången gör de dock inte ett skit förutom att restaurera fotografier och klampa in i folks sönderblåsta hus och frågar "åååh, är det jobbigt, bubbeeeen?" Stick, skulle jag ha sagt åt dem, och kastat lite lera på dem.

Live long and prosper! / mahlen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback