Praktiken, igen.

Heh, hej. Nu sitter jag här igen, och kommer göra fyra veckor framöver. Börjar vännja mig vid att gå till kontoret här istället för bussen på mornarna, vilket är ganska skrämmande när jag äääälskar skolan mer än något annat (säger vi), nej men det är fan inte så jäkla dåligt där, bättre än att ligga hemma och svälla.

Jag insåg i helgen att jag inte vill sluta skolan någonsin, att ta studenten känns mer sorgligt än lyckligt nu. Därför satsar jag nog på att bli lärare så jag kan stanna i skolan för alltid. Nej men skämt åsido, engelska- och medielärare låter kinda catchy tycker ni inte? Magister Malin.

Men sen har vi ju då min dröm, att bli känd grafiker, det vore som Dennis skulle sagt, "fett nice!".  Men där kommer medielärandet in, att få lära ut det man kan till andra, och samtidigt kanske skapa lite själv. Det är svårt det där, riktigt svårt. Blir nog iallafall en termin filmkunskap på universitetet innan jag bestämmer mig, men för att få en fastare inkomst och slippa starta eget företag, så lutar det åt lärare. Får se vad framtiden har i sitt... sköte. Hah, äckel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback